Jak to jistě sami znáte, může dojít ke zbytečným sporům v opravně, ale to nejen kvůli ceně. Proto udělejte několik maličkostí. Zaberou sice pár minut času, ale to se vám může hodně vrátit při případném sporu a klidně u soudu platit jako důkaz. Tedy míněn je hned ten první krok, jakmile přivezete vůz. Vyfoťte si jej. Foťte kdeco, klidně i dvacet fotek, protože když vám pak budou vracet nakleplý automobil, těžko budou moci tvrdit, že to tam už bylo.
Hlavní je nafotit kilometry, ukazatel paliva, ale venkovní „plechy“. Zde bývají nesrovnalosti jedny z nejčastějších.
Pokud používáte tak zvané bezpečnostní šrouby, předejte nástavce. Za prvé to práci mechanika urychlí a za druhé, pokud by musel použít univerzální nástavec, může si za to naúčtovat další poplatek. Klidně se může stát i to, že se šrouby univerzálem poničí.
Ještě předtím, než auto vůbec do toho či onoho servisu dáte, ověřujte si jeho spolehlivost a hlavně to, zda je pojištěný. Nikdy nevíte, co se semele, požár, chybná montáž, prostě cokoli. Ověřte si také, zda výše pojistky pokryje případné škody. Abyste za auto v ceně milionu korun nedostali dvě stovky s úšklebkem, že si drobné máte nechat.
Předávací protokol si hlídejte, víc, než čísla vám poslouží fotografie. Pokud se bude mechanik vymlouvat, že nemá formulář, poraďte mu, ať si jej vytiskne z internetu. Bude-li mít další „hemzy“, dejte auto jinam. Tady je něco špatně.
Takže toto vše udělejte a bude klidnější. Jistě jste si povšimli, že o takových samozřejmostech, jako je vyndání všech osobních věcí z auta zde není zmínka. Nu, když je to samozřejmost? Opravdu je i u vás?
Závěr je o vrácení dílů. Měl by být naprosto samozřejmý. Ale pro jistotu si o ně požádejte a nechte klidně napsat do protokolu. Můžete žádat také o zbytek oleje, nevíte, kolik v balení zbylo a vy jej můžete ještě použít. Platíte totiž celé balení.