Ačkoliv se prý doprava stále zrychluje, ve chvíli, kdy stojíme bezradně v letištní hale a sledujeme, jak přiskakuje na tabuli s časovými údaji zpoždění letu, si to rozhodně nemyslíme. Pokud se jedná o nějakou minutku, pak to ještě není tak zlé. Zpožděné lety se ale mnohdy dostanou i na několik hodin. Není výjimkou, že i na polovinu dne.
- Co tedy v tomto případě dělat?
- Hlavní je zachovat klid a zjistit si, jaké máte možnosti odškodnění neboli kompenzace zpoždění.
- Čas je přeci nesmírně vzácný.
Problém ale nemusí být jen v tom, že se Vaše letadlo někde „zapomnělo“. Zkušení cestovatelé by mohli vyprávět o tom, co vše se při letecké dopravě může stát. I když se nám to zdá asi nemožné, běžnou záležitostí je prodej více letenek, nežli je skutečný počet míst v letadle. Situace, kdy (obrazně řečeno) stojí dva pasažéři bezradně nad jedním sedadlem, může vzniknout i díky spojení dvou letů. Omyl je v tomto případě celkem pochopitelný.
I tolerance má své meze
Ale i přesto, že budeme k chybám pracovníků letecké společnosti tolerantní, není zapotřebí vše vyřešit mávnutím ruky. Stačí si zjistit u konkrétního letu, a tedy konkrétní situace, jaký máte nárok na finanční (nebo jinou) kompenzaci.
- Neznáte přesně svá práva a své nároky?
- Není problém využít služeb profesionálů , kteří Vám s tímto problém pomohou.
Obrátit se na tuto službu můžete i v případě ztráty nebo poškození zavazadla. Dokonce se Vám může i stát, že Vám bude odepřen přístup do letadla. Pochopitelně z důvodů, za které neponesete žádnou vinu. Situací, které mohou let otrávit, je opravdu celá řada. A málokterý cestující ví, jaká má v ten okamžik práva a kam se obrátit.
- Nenechte se tedy otrávit tím, že Vám bylo „uzmuto“ několik hodin Vaší zasloužené dovolené.
- Vše se dá přeci vyřešit ku spokojenosti všech stran.